Saturday, January 1, 2011

it’s about him..

tiba-tiba terasa nak cerita pasal orang tersayang pulak..hihi. bukan bermaksud family diketepikan, tapi yang ni special case. papepun family tetap juga diutamakan, right?

okeh, let i call him as ‘kuyang’..hihi. taknak tulis real name dia. hanya ke je tahu. sebab maksud kuyang ni lebih kurang macam sayang. aritu, ada kakak yang dari sabah tu ajar aku. thanks kak!

aku suka kuyang ni sebab dia sangat penyabar. aku ni kadang-kadang suka test kesabaran dia. tapi tengok dia cam sabar sangat bila aku uji macam-macam. kadang-kadang aku suka buat pasal, tapi dia tetap sabar dan sabar.

aku rasa kesabaran kuyang ni paling diuji sem lepas la, dalam masa terdekat sampai 2 3 ujian yang datang sekali gus. aku rasa paling dia sabar time arwah abang dia meninggal. dia tahu pasal arwah abang dia sakit pun beberapa jam je before abang dia meninggal. aku pun tahu just after kuyang dapat berita tu.

ya Allah, aku boleh bayang macam mananya sedih yang kuyang ni rasa.  even aku yang tak pernah jumpa arwah tu, aku boleh rasa sedih tu dekat sebulan juga. kadang-kadang airmata aku pun boleh menitis. maybe sebab kuyang selalu cerita jugak cerita p asal abang dia ni, buat aku rasa arwah tu pun macam arwah tu abang aku jugak. papepun, semoga ia ditempatkan di kalangan para solihin..amin

okeh, aku nak sambung kat next entri pulak la iyeh. mals nak tulis panjang-panjang sangat walaupun dah memang panjang..hihi. sekian.

No comments:

Post a Comment

ini adalah kisah luahan hati.. setiap manusia mempunyai kekurangan sendiri. jika ingin memberi tegura, tegurlah secara berhikmah..